Статті

Facebook та Twitter можуть допомогти нейробіологам краще розуміти людські емоції та поведінку
20 Лютого 2017 11:31

 

 

Такий висновок був зроблений після чергового огляду досліджень, опублікованих в журналі Trends in Cognitive Sciences.

 

У сучасному суспільстві постійний потік оновлень, твітів і фотографій серйозно впливає на емоції і поведінку користувача. Так, в одному з досліджень було зроблено припущення, що соціальні мережі поволі змінюють роботу нашого мозку. Інтернет-залежність стає для мозку схожа на наркотичну; змінюється здатність до багатозадачності; збільшився час, протягом якого люди говорять про самих себе.

«Дослідження нейробіологів  щодо соціальних мереж ще в зародку, і потенціал для майбутніх відкриттів великий», стверджує автор дослідження Dar Meshi, із Freie Universität в Берліні в прес-релізі. «Кількість людей, що використовують соціальні мережі, величезна і продовжує зростати, при тому що деякі з них користуються соціальними ресурсами по кілька годин в день.»

 

«З 1997 року, понад 10 000 опублікованих статей використовували термін «соціальні ресурси»». Поки що мало хто намагався використовувати соціальні ресурси як ключ до пізнання людських когнітивних процесів.

По-перше, важливо зрозуміти, чому люди відвідують соціальні ресурси. Дослідники схилилися до двох причин: зв'язок з іншими людьми і бажання справити враження на них. Одним словом, створення репутації. Тобто соціальні ресурси надають платформу для задоволення базових соціальних потреб.

 

Це здійснюється через п'ять ключових аспектів поведінки: передача інформації, отримання зворотного зв'язку, спостереження за чужою інформацією, надання зворотного зв'язку і участь у соціальному порівнянні (наприклад, порівняння кількості лайків). Користувачі  покладаються на три області: соціальне пізнання, соціальне самопізнання і обробка соціальної нагороди. Нейронні системи, що підтримують ці соціальні когнітивні процеси, стали об'єктом вивчення за межами он-лайн.

Наприклад, останні дослідження нейровізуалізації офф-лайн соціальної поведінки показали, що коли людина думає про чужі почуття  та наміри, залучається ціла мережа ділянок мозку, включаючи дорсомедіальну  префронтальну кору та скроневі частки.

 

Також соціальні ресурси активують систему нагород. Отримання зворотного зв'язку може вказувати, що інші люди вас розуміють, люблять, погоджуються і взагалі високої про вас думки. І надання цих нагород іншим може бути схожий на інших типів соціальної поведінки.

Те, як поведінка он-лайн наслідує офф -лайновому, нейробіологам надає відмінні можливості. Користувачі соціальних ресурсів складають набір друзів і знайомих, мало відрізняється від такого в реальному світі. Соцресурси  також допомагають обійти помилки, що виникають, коли випробовувані розповідають самі про себе.

 

У дослідників з'явився інструмент, що дозволяє зробити висновки по будь-якому соціальному когнітивному процесі, що відбувається в реальному світі. Цей інструмент – он-лайн поведінку в ситуаціях, є лише тінню, моделлю ситуацій офф-лайн. Звичайно, дослідження соцмереж не буде стовідсотково надійним методом. Так, залишається відкритим питання приватності. Тим не менш, для нейробіології насупив вкрай цікавий час. Соцресурси продемонстрували свій потенціал в посиленні нинішніх наукових методів і дають більш повне розуміння людських емоцій і поведінки. «Масив інформації, отриманий з соцресурсів, дозволяє дослідникам задавати нові питання на предмет людської соціальності і отримати нові відповіді на старі» - заявляють вчені.

 

Source: Meshi D, Tamir DI, Heekeren HR. et al. The Emerging Neuroscience of Social Media.Trends in Cognitive Sciences. 2015.